En onsdag kväll...

Kom till jobbet som vanligt.  Insåg att jag jobbade med mina 5 favoritkollegor. =) Kändes väldigt positivt. På rapporten såg jag att det var en patient som jag träffat flera gånger tidigare. En tjej med svår anorexia. Det var roligt att återse henne, fast kanske inte på psykakuten och när hon mådde så dåligt. Jag fick iaf en stor kram och vi satte oss och snackade.

Tydligen hade hon gått ner sig ordentligt. Vägrat äta på sitt behandlingshem och till slut blivit så undernärd att hon lades in akut på medicinkliniken och vätskades upp. Till skillnad från förra gången vi sågs hade hon sond nu. Jag märkte att hon var irriterad på den men när vi hade snackat en stund så verkade hon inse själv att hon faktiskt behövde den just nu. Som sagt, det var roligt att återse henne, men hade gärna träffat henne på stan istället!

I övrigt så var det fullt på avdelningen. Kändes nästan som att det var en bup-avdelning. Alla var så unga. Träffade på en kille som jag träffat när jag jobbade på bup. Så det var flera "kändisar" där. 

Vi hade en trevlig kväll och tittade på TV med patienterna. Det var någon komedi på trean så vi hade faktiskt trevligt. Men det var skönt att komma hem efter jobbet och krypa ner mellan lakanen ändå!  

Kommentarer
Postat av: psykiatrin.blogg.se

Hej! Trevligt ni har det på psyk då :)

Kolla gärna mitt inlägg från Cassandra film, filmer som alla inom psyk borde se..

På bloggen har vi nu nya citat och tips, plus att vi granskar Arbetsförmedlingen! Har du något att säga om dom,

bra eller dåligt, så skriv vettja!

Kramar Psykos

2008-08-10 @ 12:41:40
URL: http://psykiatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0