Kyliga nätter med hett kaffe.

Dags för ännu ett nattpass. Eller ja, 3 stycken som fallit på min lott. Här kommer en summering av den första natten.

Ja, kom då till jobbet och fick trängas i omklädningsrummet. Sprang ner för trappan till "akuten" och in på kontoret och hann precis till rapporten. =) Men var lite svettig. Inte alls många där. Tre stycken närmare bestämt. Jag ville sitta på akutmottagningen och fick det också. =)

Var ingen i väntrummet så jag somnade nästan de två första timmarna. Istället så vällde det in patienter senare. Jag tror vi hade tre patienter som intoxikerat sig och kom direkt från somatik-akuten till oss.

Vi hade världens värsta läkare. En trög 40-åring som har svårt att kommunicera med patienterna på svenska då han ursprungligen kommer från Kenya. Blä. Fick agera tolk en del. Känns som jag hade kunnat göra mycket mer nyttiga grejer än att tolka så att dom förstod varandra. Men men. Trög eller inte, mäkta trevlig iaf!

Eftersom vi fortfarande hade tre platser blev det såklart tre inläggningar. Alla tre som hade intoxikerat sig. Tur att det fanns platser på nästan varenda avdelning ifall vi skulle behövt lägga in flera. 

Kom också en man med vanföreställningar. Han var tydligen i sitt habitualtillstånd enligt bakjouren som är hans PAL. Var en trevlig liten farbror som inte hade några tankar på att skada sig själv eller någon annan. Ville ha några stesolid och åka hem. Han fick två stycken. En i munnen och en att ta med sig. Verkade iaf väldigt lugn och inte alls lika orolig när han gick.

Jaja, det var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0