Semester.

Ledsen alla som läser att jag inte uppdaterat på ett tag. Har varit på semester i Egypten. Är dock tillbaka på jobbet nu!  =) Känns riktigt bra att vara tillbaka igen och få rutin på vardagen. 

Första skiftet tillbaka var det kaos med personal på psykosavdelningen. Så jag gick dit. Träffade några kända ansikten och satt och snackade med dom. Det som är skönt på psykosavdelningen är att det är så lugnt. Patienterna är där länge och förbättras mycket under vårdtiden, oftast. 

Där kan man få mycket konstruktiva samtal och "kvalitetstid" med patienterna. Vid kvällsfikat t ex. så sitter man ner och fikar med dom, snackar och ibland blir det mycket skratt också. 

För övrigt är det den mest estetiskt tilltalande avdelningen inom psykiatrin på sjukhuset. 

Imorgon verkar det som att jag blir placerad på PIVA. Jag springer runt som en dåre fast jag har min tjänst på psykakuten. Men men, är väl nyttigt. Kanske.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0