Förtydligande! + ett arbetspass.

Förtydligande!!!

Det jag skriver om patienterna är till 95 % fiktivt. När jag skriver om vad en patient gör eller hur den beter sig är det alltså sådant som vanligen händer där jag jobbar, men jag skriver aldrig något om en enskild patient. Är väldigt noga med sekretessen och när jag skriver ser jag till att ingen patient kan identifieras. Jag skriver den här bloggen för att människor ska få en inblick av hur vi jobbar i psykiatrin.





Tänk, trots att det inte var så längesen man var på semester så är man lika trött som innan semestern började... Underligt det där. ;-)

Jobbar natt nu, men har varit lite körigt på avdelningen. Är på PIVA. 
 
För tillfället är det fullt på avdelningen. Knökfullt. Alla 6 platser är belagda med riktigt, riktigt sjuka patienter. Ibland kan det ju vara så att flera stycken patienter för tillfället är så stabila att de kan flyttas till någon annan avdelning och bara väntar på plats liksom. Men nu är det liksom bara patienter som mår superkasst.

Två supermaniska kvinnor som flög på varandra tidigare idag, Tre stycken utåtagerande schizofreni-patienter och en personlighetsstörd tjej med ett svårt självskadebeteende i form av att hon gnuggar glassplitter på olika delar av kroppen och även äter glas.  

Jag älskar verkligen mitt jobb, men ibland när man går hem bara ringer det i huvudet av alla skrik. Det känns för övrigt inte heller bra att inom loppet av tre timmar ha hunnit bältat två patienter och tvångsmedicinerat bägge.

Jaja, jag lever iaf i tron att det finns en väg till ett bättre liv för alla mina patienter.

Kommentarer
Postat av: pernilla

Jätteintressant att läsa din blogg, utbildar mig själv till skötare inom psykiatrin och finner det så givande!!!

2009-12-16 @ 22:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0